Stem de look & feel van post goed af op je doelgroep
De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten ze regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én resultaten met post heeft. Deze keer: PIN Voorschot.
Op 1 maart 2015 zag PIN Voorschot startte op 1 maart 2015. Ondernemers kunnen bij het bedrijf zakelijk geld lenen. ‘Deze financiering kun je vervolgens op een slimme manier via je pinautomaat weer geheel automatisch aflossen’, zegt Björn Dull, Head of Marketing & Product Development bij PIN Voorschot. ‘We doen iedere dag opnieuw weer met z’n allen ons best om ondernemers vooruit te helpen. Daar speelt post een hele belangrijke rol bij.’
Op de mat bij de eindbeslisser
PIN Voorschot zet direct mail in voor de marketing. ‘Onze doelgroep kan met direct mail zeer direct getarget worden. Omdat onze doelgroep vooral bestaat uit het kleinbedrijf valt de direct mail op de mat bij de eindbeslisser. Vanaf daar wekken we interesse binnen onze doelgroep en volgen verdere marketing- en salesacties. Post is dus het eerste touchpoint met de doelgroep. Vanaf daar kunnen we interesse van leads verder monitoren en andere touchpoints toepassen’, aldus Björn. Opvallend: Binnen finance wordt post vaak ingezet om te informeren over kosten en overzichten bijvoorbeeld. Het gebruik van post binnen finance voor commerciëlere doeleinden is zeldzamer.
Voorbeelden en learnings
Voor de feestdagen heeft PIN Voorschot een campagne gedaan richting de horeca. Een speerpunt hierbij was extra liquide middelen om je perfect voor te bereiden voor de aankomende feestdagen. Björn: ‘Dit hebben we gedaan in een standaard vensterenvelop met een brief waarbij net iets dikker papier is gebruikt. De inhoud van de brief hebben we zo persoonlijk mogelijk gemaakt voor de horeca en de aankomende feestdagen. Uit deze case werd nogmaals duidelijk dat ons product, financieringen, een doelgroep aanspreekt die niet zit te wachten op ‘fancy’, commerciële uitingen. De belangrijkste learning in de afgelopen jaren is dan ook geweest dat we het poststuk aanpassen op de verwachtingen van de doelgroep qua inhoud, maar ook zeker qua look & feel.’
Bron: DDMA
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief